W 2021 r. składanie wniosków z rządowego programu "Dobry start" będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej, a obsługą w pełni zautomatyzowanego procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Wszyscy rodzice od 1 lipca 2021 r. mogą, tak jak w ubiegłych latach, składać wnioski online:
Wnioski należy składać do 30 listopada 2021 r.
https://www.gov.pl/web/rodzina/program-dobry-start-na-nowych-zasadach
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnogrodzie będzie przyjmował wnioski z rządowego programu "Dobry start":
- od dnia 1 lipca 2020 r. do 31 lipca 2020 r. - wyłącznie w formie elektronicznej,
- od dnia 1 sierpnia 2020 r. - w formie elektronicznej oraz w formie papierowej.
Wnioski można składać do 30 listopada 2020 r.
Informacje dotyczące programu "Dobry start"
Załącznik SDS-1Z - należy wypełnić, gdy wniosek o przyznanie świadczenia składany jest na więcej niż 5 dzieci.
Składając wniosek o świadczenie "Dobry start" przez bankowość elektroniczną należy sprawdzić czy dane osobowe wnioskodawcy i członków rodziny są zgodne z aktualnymi danymi (imię, nazwisko, adres).
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnogrodzie będzie przyjmował wnioski z rządowego programu "Dobry start":
- od dnia 1 lipca 2019 r. do 31 lipca 2019 r. - wyłącznie w formie elektronicznej,
- od dnia 1 sierpnia 2019 r. - w formie elektronicznej oraz w formie papierowej.
Wnioski można składać do 30 listopada 2019 r.
Informacje dotyczące programu "Dobry start"
Załącznik SDS-1Z - należy wypełnić, gdy wniosek o przyznanie świadczenia składany jest na więcej niż 5 dzieci.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnogrodzie będzie przyjmował wnioski z rządowego programu "Dobry start":
- od dnia 1 lipca 2018 r. do 31 lipca 2018 r. - wyłącznie w formie elektronicznej,
- od dnia 1 sierpnia 2018 r. - w formie elektronicznej oraz w formie papierowej.
Wnioski można składać do 30 listopada 2018 r.
Najczęściej występujące błędy w wnioskach elektronicznych:
1) w danych wnioskodawcy:
- błędnie wpisana nazwa Gminy/Dzielnicy,
- w polu miejscowość obok kodu pocztowego (23-420) powinna znaleźć się miejscowość zamieszkania (np. Różaniec Drugi),
- Ulica: niepełne nazwy ulic lub ich skróty,
- w przypadku zamieszkiwania w miejscowościach poza Tarnogrodem - pozycja: Ulica pozostaje puste,
- błędny adres e-mail,
2) w części dotyczącej dzieci:
- należy wpisywać poprawne dane osobowe,
- w przypadku dzieci w wieku od 6 do 9 lat - wypełnić właściwą pozycję,
- dane adresowe szkoły: błędnie wpisana nazwa Gminy/Dzielnicy.
Numer rachunku bankowego: zalecany jest numer rachunku identyczny do wypłaty świadczenia wychowawczego (500+).
Informacje o przyznaniu świadczenia są wysyłane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnogrodzie na wskazany we wniosku adres e-mail.
W treści wiadomości nie ma żadnych linków zewnętrznych, nie ma potrzeby odpowiadania na otrzymaną wiadomość.
Wypłata świadczenia będzie dokonana na wskazane konto bankowe w wniosku.
Ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia:
- następuje w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami,
- przy czym w przypadku wniosków o ustalenie prawa do świadczenia dobry start złożonych wraz z dokumentami w lipcu lub sierpniu ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje nie później niż do dnia 30 września (§ 29).
W przypadku wystąpienia zmian mających wpływ na prawo do świadczenia dobry start osoba ubiegająca się o świadczenie dobry start jest obowiązana do niezwłocznego powiadomienia o tym organu właściwego wypłacającego to świadczenie (§ 27 ust. 1).
Proszę zgłaszać telefonicznie lub osobiście wszelkie podejrzane wiadomości e-mail dotyczące świadczenia "Dobry start" (300+) do MOPS w Tarnogrodzie.